18 maja 2015 11:00
Info SVEDA AUDIO ul. Makowska 10 06-300 Przasnysz

Sveda Audio Dapo rev.2 i Dapo Slim: Nowe oblicza perfekcji

Przedstawiamy Wam Dapo rev.2, całkowicie nową wersję aktywnych monitorów średniego i bliskiego pola firmy Sveda Audio. Dążąc do doskonałości w tworzeniu monitorów studyjnych, firma Sveda Audio wprowadziła no swojego flagowego modelu szereg zmian...

Najważniejsze z nich to:

  • Nowa konfiguracja układu wzmaniczy, pozwalająca na równoległą pracę midwooferów.
  • Nowe, całkowicie odseparowane moduły zasilania wzmacniaczy i filtrów.
  • Nowe tranzystory w stopniach sterujących, o mniejszych szumach i większej mocy.
  • Nowy transformator.
  • Znacznie niższy poziom szumów.
  • Niższy pobór mocy w stanie spoczynku.
  • Całkowicie przeprojektowany panel filtrów.

UWAGA!!! 

Dapo Slim to nowość Sveda Audio pokazana zaledwie kilka dni temu podczas AES 138th Convention w Warszawie!

[img:9]

Arek Szweda za namową swoich klientów skonstruował nieco mniejszy monitor. Dzięki płytszej o 20 cm obudowie będzie on mógł być używany w studiach nagraniowych, gdzie nie ma tak wielkiej swobody w ich ustawieniu jak to było w przypadku starszego brata Dapo. Kosztem zaledwie 4 Hz udało się zlikwidować jeden z największych problemów tych doskonałych odsłuchów. 

Pełnopasmowe Dapo nadal pozostają podstawowym produktem tej niewielkiej manufaktury. Monitory bliskiego i średniego pola pracują w konfiguracji D'Appolito, a konstrukcja zapewnia wyjątkową sztywność oraz separację głośników od sekcji elektroniki.

 

Poznaj opinie użytkowników...

[img:3]

Dokonałem wnikliwych testów systemu odsłuchowego Sveda Dapo z dwoma subwooferami i muszę powiedzieć, że zostałem miło zaskoczony ich precyzją, szybkością (transienty) i bardzo dobrą prezentacją sceny dźwiękowej. Miksy i mastery wykonane przy użyciu tego zestawu bardzo dobrze zabrzmiały na sprzęcie  konsumenckim. Subwoofery dynamiczne i dokładne w najniższych częściach pasma. Miło zaskuje też cena tych monitorów.

Jacek Gawłowski
JG Master Lab

Masteringowa precyzja Leona Zawodowca, muzykalność szerokiej taśmy i kontrola proporcji jak w NS10. Musisz bardzo uważać, co puszczasz na nich swojemu klientowi - on też wszystko uslyszy. Pełne zaufanie. Po raz pierwszy.

Andrzej Karp 

Miałem te głośniki przez 3 tygodnie w lipcu. Nagrałem i zmixowałem na nich dwie płyty. Szczerze mówiąc, tęsknię za nimi. Słychać przez nie jak przez lupę.

Igor Sobczyk, IGS Audio, www.igsaudio.pl

Są bezkompromisowe i bardzo detaliczne w pełnym zakresie pasma. Bas niemalże sprawia wrażenie namacalnego.

Bartosz Szczęsny, Rebeka 

Miałem je w studio przez dwa tygodnie i przyznam, że na lepszych jeszcze nie pracowałem, a miałem z dużą ilością monitorów do czynienia.

Artur Lutyński, Black Cat Studio

[img:4]

 

Czytaj więcej o monitorach Sveda Audio Dapo...

Pierwsza publiczna prezentacja flagowego modelu Sveda Audio dapo odbyła się podczas Audio Show 2012 w hotelu Golden Tulip. Pół roku konstrukcja głośników była optymalizowana i dopieszczana. Nierównomierność charakterystyki została wówczas poprawiona z +/-1,5dB do 1,25dB, choć w rzeczywistości w większości pasma jest to rzadko osiągane nawet w najdroższych modelach światowych marek - nierównomierność rzędu +/ -1dB.

Zarówno głośniki jak i elektronika, projektowane są w oparciu o systemy pomiarowe Audiomatica CLIO, Audio Precision, Bruel&Kjaer mikrofony Earthworks i Bruel&Kjaer , oprogramowanie LinearX i LSPcad, pomiary dokonywane są zaś w komorze bezechowej. Na każdym etapie każdy z elementów konstrukcji testowany jest wielokrotne, gdzie to tylko możliwe, gotowe monitory parowane są z dokładnością 0,25 dB lub lepszą. Firma Sveda Audio bardzo dużą wagę przywiązuje do pomiarów, gdyż to one właśnie weryfikują poprawność konstrukcji. Nadrzędnym jednak kryterium są testy odsłuchowe, decydujące o finalnym brzmieniu i wprowadzeniu modelu do produkcji.

[img:5]

Jednym z założeń jest idea wyboru lokalnych, polskich i europejskich części, stąd też wybór europejskiej firmy ScanSpeak na dostawcę głośników. Obudowy wykonywane są w Polsce, lakierowane w Polsce, płyty tylne, radiatory i transformatory to również polska produkcja. Te ostatnie wykonuje według specjalnej specyfikacji firma Lachowski. Podobnie opakowania: kartony i kształtki piankowe produkowane są w Polsce. Również płytki drukowane: te także wykonywane są i montowane w Polsce (dostawcą laminatu jest firma niemiecka). Większość komponentów to europejska produkcja.

Pamiętać jednak należy, że mimo założenia o lokalności procesu produkcyjnego na pierwszym miejscu znajduje się gwarancja jakości.

Swoje unikalne brzmienie i osiągane parametry techniczne monitory Sveda Audio zawdzięczają bowiem między innymi właśnie bezkompromisowym kryteriom doboru elementów. Znacząca część elementów to NOS, czyli New Old Stock: części wyprodukowane często nawet i 30 lat temu, i przechowywane od tamtego czasu jako całkowicie nowe. Podczas skrupulatnych badań okazało się bowiem, że w przypadku wielu z nich od tak długiego czasu nie wyprodukowano nic równie dobrego! W ten sposób dobierane są między innymi rezystory Minimelf czy kondensatory w zwrotnicy aktywnej: są to kluczowe kondensatory odpowiadające za podział pasma. Serce tejże zwrotnicy stanowią trzydziestoletnie, działające z jednoprocentową precyzją kondensatory styrofleksowe produkcji Siemensa. Elementy te kupowane są na całym świecie, często w zaskakujących miejscach i gromadzone przez producenta w ilościach pozwalających na kilkunastastoletni support, jak i ewentualne naprawy.

Ekstremalnie wyśrubowane kryteria doboru części nie pozwoliły producentowi zastosować nawet, często niestety używanej w takich celach, zwykłej taśmy komputerowej, łączącej w tym przypadku moduł aktywnej zwrotnicy z modułem wzmacniaczy. Standardowo montowaną taśmę wykonaną z cynowanej miedzi w izolacji polietylenowej, w dapo zastąpiła taśma wykonywana dla potrzeb militarnych, kosztująca sto razy więcej (!), wykonana ze srebrzonej miedzi i umieszczona w izolacji teflonowej.

[img:6]

Również całe pozostałe okablowanie wewnętrzne to przygotowane w Sveda Audio specjalne kable ze srebrzonej miedzi w izolacji teflonowej. Od strony głośników zakończone są one złoconymi "wsuwkami": to celowy zabieg, pozwalający na łatwą wymianę głośników w przypadku ich uszkodzenia. Możliwe jest wówczas wysłanie sparowanego zestawu i samodzielna, szybka wymiana przez użytkownika. Jest to czynność bardzo prosta, ograniczająca się do odkręcenia wkrętów i przełożenia złączek. Wszystko zostało przemyślane co do najmniejszego szczegółu: nie da się nawet pomylić polaryzacji, gdyż w obu głośnikach terminal dodatni ma rozmiar 4.8 mm, a ujemny 2.8 mm, kable mają zaś różną średnicę w przypadku toru niskotonowego i wysokotonowego.

[img:7:L]Głośniki Sveda Audio dapo to model dwudrożny w układzie MTM, czyli midwoofer-tweeter-midwoofer, znanej także jako układ d'Appolito, która to nazwa stała się inspiracją dla nazwy modelu: dapo. Głośniki pracują w obudowie zamkniętej, we wspólnej komorze o pojemności trzydziestu trzech litrów. Obudowa wykonana jest z płyty MDF. Grubość ścianki czołowej to 28 mm, pozostałych zaś 22 mm. Wewnątrz znajduje się szereg wzmocnień usztywniających konstrukcję, oraz przegroda oddzielająca moduł elektroniki od komory z głośnikami.

dapo to głośniki aktywne, wyposażone we wzmacniacze i moduł aktywnej zwrotnicy. Moduł wzmacniaczy to trzy identyczne wzmacniacze dyskretne pracujące w klasue A/B. Wzmacniacze te konfigurowane mogą być na dwa sposoby: 3 x 150 W, czyli trzy identyczne wzmacniacze i identyczna moc dla każdego z trzech głośników, oraz dwa wzmacniacze połączone w mostek, co daje moc 80 W w torze wysokotonowym i 240 W w torze niskotonowym.

[lupa:1:R]Wzmacniacze to konstrukcja własna Sveda Audio: to klasyczne wzmacniacze w klasie A/B w całości na elementach dyskretnych. Jedyne układy scalone, jakie są wykorzystywane, służą do sygnalizacji przesterowań i obsługi zabezpieczeń. Zastosowane tranzystory to para firmy Toshiba 2SA1943 i 2SC5200. Pojemność kondensatorów w zasilaczu to 66000 uF lub 94000 uf w zależności od wersji.

Układy wzmacniacza posiadają zabezpieczenia przeciwzwarciowe, przeciwprzepięciowe i termiczne, nie zastosowano jednak zabezpieczeń w funkcji limitera: zabezpieczenia te bowiem zawsze w mniejszym lub większym stopniu wpływają degenrująco na dźwięk. W bezkompromisowej polityce Sveda Audio nie ma zaś miejsca na tego typu rozwiązania, i dlatego w trosce o jak najlepszą jakość dźwięku zrezygnowano z nich.

Specyfikacja techniczna:

Typ: dwudrożny, aktywny monitor w konfiguracji MTM d'Appollito w obudowie kompaktowej (zamkniętej) Regulacje: poziomu wejściowego, poziomu głośnika wysokotonowego, filtry półlkowe dla skrajów pasma oraz Bassbost, Bass EQ i Mid EQ
Impedancja wejściowa: 10 kOhm

Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40 kHz (+/- 3 dB), 46 Hz - 20 kHz (+/- 1,25 dB)
Obudowa: wykonana z MDF, zamknięta, wspólna obudowa dla obu głosników niskośredniotonowych, z wydzieloną komorą dla elektroniki
Częstotliwości zwrotnicy: 2900 Hz, nachylenie 24 dB na oktawę
Głośnik wysokotonowy: jednocalowy głośnik z miękką kopułką, ringradiator
Moc wzmacniaczy : 3x 150 W klasa A/B w calości na elementach dyskretnych
Głośniki niskośredniotonowe: 6,5 cala NRSC
Rodzaj obudów: zamknięte, 33 litry
Moc wzmacniacza: 3 x 150 W klasa A/B
Zasilanie: 230 V AC
Maksymalny pobór mocy: 450 W
Waga netto: 26 kg sztuka
Waga brutto (w opakowaniu): 29 kg sztuka
Wymiary monitora: 600 mm x 220mm x 500 mm
Wymiary monitora w opakowaniu: 710 mm x 330mm x 660 mm
Regulatory (montowane opcjonalnie):

Wejścia:

  • symetryczne combo, akceptujące zarówno XLR, jak i TRS (jack 1/4'')
  • niesymetryczne RCA, czyli chinch (przełącznik XLR/RCA zwiera ujemną gałąź wejścia symetrycznego do masy przy korzystaniu z wejścia RCA)

Wyjście: XLR, bypass pełnopasmowego sygnału, może na przykład służyć podłączeniu subwoofera

Regulacje poziomu wejścia:

  • czułość wejściowa regulowana za pomocą ośmiopozycyjnej drabinki rezystorowej
  • dodatkowo zastosowano przełącznik -10 dB

Regulacje toru wysokotonowego:

  • regulacja poziomu głośnika wysokotonowego -1 dB / 0 /+1 dB, umożliwiająca subtelne dopasowanie charakterystyki monitora do preferencji lub akustyki pomieszczenia
  • filtr półkowy podbijający lub obniżający zakres wysokotonowy o + / - 2 dB

Regulacje toru niskokotonowego:

  • bass boost, korygujący przetwarzanie niskich częstotliwości przez obudowę zamkniętą, rozciąga charakterystykę w lewo, nie podbijając żadnej częstotliwości, czyniąc ją natomiast podobną do przetwarzania przez bassreflex
  • mid EQ, podbijający szerokopasmowo zakres średnich częstotliwości, co czyni zakres wokali czytelniejszym (bardzo praktyczne rozwiązanie podczas pracy nagraniowej)
  • low EQ, klasyczne podbicie niskich częstotliwości dla zakresu 50 - 60 Hz
  • filtr półkowy, podbijający lub obniżający zakres niskotonowy o + / - 2 dB

Inne regulacje:

  • przełącznik ground lift, przerywający pętlę masy

[img:8]

Monitory studyjne aktywne pasywne

Gdzie kupić?

Sveda Audio

Dystrybucja w Polsce:

SVEDA AUDIO

adres:
ul. Makowska 10 06-300 Przasnysz
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz