1 grudnia 2021 11:00
Info AUDIOTECH AUDIOTECH tel: +48 (22) 648 29 35 www.audiotechpro.pl

Domowe studio w Hollywood z Dolby Atmos 9.1.6 z interfejsami Focusrite RedNet i Avid S6

W hollywoodzkiej społeczności producentów muzyki filmowej jest wiele osób, które cieszą się faktem, że ich studio może poradzić sobie ze wszystkimi technicznymi aspektami sprzętu, którego używają na co dzień. Są też tacy, jak Tom Ozanich, którego domowe studio w czasach pandemii ewoluowało w konfigurację miksującą Dolby Atmos 9.1.6 z dystrybucją sygnału Focusrite RedNet i powierzchnią kontrolną Avid S6. Jak skonfiguraowany został ten system dowiecie się w tym artykule?

w skrócie:

  • 25-letni weteran w branży, realizator dźwięku Tom Ozanich, jest niezwykle cenionym realizatorem w branży filmowej i projektantem dźwięku
  • Ma na swoim koncie wilokrotne nominacje do Oscara m.in do takich filmów jak "Narodziny Gwiazdy", czy Sully. 
  • Jego studio przeszło modernizację podczas pandemii w oparciu o system Focusrite RedNet oraz o kontroler Avid S6 aby móc miksować w systemie Dolby Atmos 9.1.6
  • więcej nowości na stronie głównej INFOMUSIC.PL

 

[img:1]

 

Wywodzący się z Warner Bros. od 2008 roku, po wcześniejszym epizodzie pracy w Soundelux i Danetracks, Ozanich zbudował imponującą listę kredytową, która obejmuje takie filmy jak Joker (2019) i Narodziny gwiazdy (2018), za które otrzymał nominacje do Oscara, a także Sully (2016), Sicario (2015), American Sniper (2014) wraz z wieloma innymi. Mówi, że od dawna skakał tam i z powrotem między scenami w Hollywood a swoim domowym sprzętem, pracując nad projektami. Ale kiedy pandemia koronawirusa zmusiła wszystkich do pracy w domu, ulepszył swoje zaplecze sprzętowe.

 

Kiedy przesiadłem się na Atmos, potrzebowałem więcej wyjść do systemu monitorowania i potrzebowałem lepszego sposobu na kontrolowanie go.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

Ozanich używał mostka Focusrite RedNet 5 Pro Tools HD, ale kiedy rozszerzył swój system do obsługi projektów Dolby Atmos, dodał pięć 32-kanałowych mostków sieciowych Focusrite RedNet HD32R HD Dante.

 

Rednet HD32R był idealnym sposobem na połączenie w sieć komputerów z moimi wieloma systemami Pro Tools i systemem zarządzania monitorami.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

[img:2]

 

Istnieją cztery systemy odtwarzania, w tym trzy platformy Pro Tools i komputer z systemem Dolby Atmos RMU, który jest wyposażony w kartę RedNet PCIeR. Wszystkie cztery systemy są połączone w sieć przez Dante za pośrednictwem karty PCleR lub interfejsów, a także zasilają system sterowania monitorem.

 

Jest wiele rzeczy, które zaprogramowałem, aby wybrać wyjście, którego słucham, do których głośników kieruję, dostarczając mu różowego szumu, solo lub wyciszając.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

Przez lata miksował w domu na kontrolerze Avid S3, ale od dawna spoglądał na Avid S6, konsolę, której często używa na dużych mixach w Hollywood.

 

Po prostu nie mogłem uzasadnić kosztów, ponieważ kiedy robię coś wielkiego, robię to w studiu”, mówi. W końcu dopiął swego i zainstalował S6, a kiedy COVID-19 zmusił go do pracy w domu, cieszył się, że go ma. „Często z niego korzystałem w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

[img:3]

 

Ozanich ostatnio tworzył w domu dubbingi dla trzech projektów.

 

Normalnie, kiedy robiłem to na dużej scenie, robiłem to z opiekunem dialogów, który jest ze mną i wyjaśnia: „Zrobiłem to w ten sposób” lub „Uważaj na to, co się zbliża”, lub cokolwiek. Ale tak naprawdę nie jest to całkowicie konieczne.

Kiedy robiłem preduby do Godzilla vs. Kong, miksowałem preduby w Warner Bros., ale kierownik dialogu był wyłączony w innym pokoju po drugiej stronie parkingu z powodu COVID-19. Więc nie różni się to zbytnio od tego, że i tak jestem sam. Ale idźmy do finału. Dean Zupancic, mój partner w miksowaniu, i ja będziemy tam siedzieć razem, miksując. Mamy technika miksowania i kierownika ds. dźwięku, a w różnych momentach będą tam jeszcze inni ludzie. Musisz więc mieć wystarczająco dużą przestrzeń dla wszystkich tych osób — poza tym, że chcesz zrobić to miksowanie w pokoju wielkości kinowej, jeśli film ma być odtwarzany w kinach.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

Kiedy Dolby Atmos został po raz pierwszy wprowadzony do społeczności audio w Hollywood, niektórzy nie byli pewni jego wartości.

Myślę, że są ludzie, którzy wciąż myślą, że to tylko doda więcej pracy. W rzeczywistości to nie jest więcej pracy, to tylko trochę inny rodzaj pracy. Jeśli to rozumiesz i rozumiesz, co robisz, to naprawdę nie jest to bardziej czasochłonne niż na przykład miksowanie w wersji 7.1.

Zazwyczaj wymaga to dodatkowego dnia w rezerwie, aby się wyrobić. Wiele osób nie myśli o Dolby Atmos we właściwy sposób, jeśli chodzi o to, jak z niego korzystać. Ktoś może pomyśleć, że to helikoptery i odrzutowce przelatujące nad twoją głową. „Nie mamy tego w tym filmie, więc nie potrzebujemy tego”. Myślę, że to wielkie nieporozumienie. Jest w tym wiele korzyści, np. wprowadza na nowy poziom szczegółowości i jakości, który jest prawdziwym krokiem w przód.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

więcej: focusrite.com
Interfejsy audio

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

AUDIOTECH

tel.: +48 (22) 648 29 35
tel.: +48 (22) 258 20 07
adres:
ul. Łagiewnicka 20 02-860 Warszawa

Sklepy muzyczne > Focusrite rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz