2 sierpnia 2006 21:58
Info AMBIT MUSIC ul. Przebendowskich 40 81-543 Gdynia

TC M-One XL

Technologia Reverb XL czerpie z bogatego dziedzictwa firmy TC w zakresie projektowania znakomitych algorytmów pogłosowych i w celu uzyskania naturalnie brzmiących pogłosów wykorzystuje zarówno kompleksowe patterny bazujące na wczesnych odbiciach, jak i gęstych fazach wybrzmiewania. Tak zaawansowana technologia połączona z wysokiej jakości złączami XLR tworzy z procesora M-One XL znakomite narzędzie do pracy live i w studiu.




Pogłosy w technologii XL

Podstawą pogłosów zaszytych w procesorze M-One XL jest technologia XL bazująca na dotychczasowych osiągnięciach firmy TC w zakresie tworzenia algorytmów pogłosowych oraz na stale prowadzonych badaniach poszerzających wiedzę w tej dziedzinie. Technologa XL wprowadza nowe i usprawnione możliwości w zakresie kreacji wirtualnych przestrzeni we wszystkich algorytmach pogłosowych. Jednym z istotnych parametrów jest rozbudowany zakres dostępnych rozmiarów pogłosu, który daje zarówno dostęp do szerokiego, jak i wąskiego obrazu kreowanej przestrzeni niezależnie od czasu pogłosu. Aplikując zatem ów rozmiar pogłosu do wczesnych odbić, jak i do pola rozproszonego, M-One XL umożliwia stworzenie dowolnej kombinacji brzmienia, począwszy od szerokich przestrzeni z krótkim czasem pogłosu aż po niewielkie pomieszczenia z długimi czasami pogłosu.

Wczesne odbicia, pola rozproszone i modulacja

Niezwykle szczegółowe wczesne odbicia znane z procesorów TC klasy high-end oraz usprawniona technologia budowania wirtualnego pola rozproszonego, specyficzna dla M-One XL daje zaskakująco naturalne i czytelne brzmienie niespotykane do tej pory w tym przedziale cenowym. Technologia XL dysponuje ponadto zaskakującymi możliwościami modulacji parametrów symulującymi modulację wprowadzaną przez rzeczywiste pomieszczenie i pozwalającą stosować ową modulację w bardzo szerokim zakresie, począwszy od ledwie słyszalnej modulacji charakterystycznej dla rzeczywistych pomieszczeń aż po mocno zchorusowane i odstrojone pogłosy. Możliwa jest ponadto symulacja brzmienia klasycznych urządzeń pogłosowych.

Niewielkie pomieszczenie

Chęć perfekcyjnej symulacji niewielkiego pomieszczenia była głównym powodem finalnego dostrajania technologii XL. Osiągnięto ją dzięki połączeniu algorytmów wczesnych odbić z nowym zestawem symulacji pól rozproszonych. Nowe symulacje pomieszczeń dodają materiałowi źródłowemu klarowności i blasku,co pozytywnie wpływa na brzmienie. Ponadto, dzięki elastyczności technologii XL uzyskiwane pogłosy można kształtować w bardzo szerokim zakresie, od niezwykle transparentnych przestrzeni, poprzez pogłosy dużych hal aż po płyty i sprężyny pogłosowe cechujące się małą rozdzielczością.

Elastyczność

Procesor M-One XL pozwala na jednoczesne uruchomienie dwóch najlepiej brzmiących pogłosów lub innych efektów najwyższej jakości bez degradacji brzmienia. Dodatkowo, dzięki nieskomplikowanej obsłudze masz spore możliwości kreacji świetnych efektów i kontroli najważniejszych parametrów bezpośrednio pod Twoimi palcami.

Live

Algorytmy Live to charakterystyczne, ziarniste pogłosy znane jako typowe pogłosy sceniczne lat 80. XX wieku. Warto je wykorzystywać w celu uzyskania czytelnego brzmienia w dowolnym systemie PA.

Jakość pogłosów XL

M-One XL daje dostęp do szerokiej gamy wysokiej jakości pogłosów, od klasycznych efektów typu Hall i Room po nowe, ziarniste algorytmy przeznaczone choćby do współpracy z werblami, jak np. Live czy Plate. M-One XL może zatem służyć do kreacji odbić dźwięku w najróżniejszych środowiskach, a jego użyteczność zwiększa możliwość dodawania w prosty sposób pogłosu o różnych poziomach do materiału źródłowego.

Multi-efekt ?

Tchnij nowe życie w swoje miksy z pomocą unikalnych algorytmów kompresora i limitera TC. Teraz masz możliwość dodania niesamowitych efektów typu Delay, szerokich chorusów lub podkreślenia detali materiału źródłowego z pomocą korektorów parametrycznych. M-One XL dysponuje ponadto wieloma innymi algorytmami, jak Flanger, Gate, Expander, De-Esser, Tremolo i Phaser. Ich jakość jest najwyższej próby, podobnie jak w innych procesorach firmy TC Electronic. Pamiętaj, że oprócz tego masz dostęp do bogatego zestawu świetnie brzmiących pogłosów, które dodadzą blasku Twojemu materiałowi.

Hall

Klasyczny pogłos symulujący rozchodzenie się dźwięku w dużych pomieszczeniach z wysoko zawieszonymi sufitami. Cechują go nienarzucające się odbicia z gęstością i naturalnością brzmienia, o jakiej mogłeś do tej pory tylko pomarzyć. Pogłosy z grupy Hall świetnie sprawdzą się z wokalami, gitarami akustycznymi i fortepianem.

Plates 1 & 2

Wiele pogłosów zapisanych w M-One XL to pogłosy nie cyfrowe, które brzmią jak pogłosy mechaniczne czyniąc tym samym płyty pogłosowe urządzeniami zbędnymi. Algorytmy Plate 1 i 2 tworzą odbicia charakterystyczne dla klasycznych pogłosów mechanicznych, które świetnie współgrają z dobrymi bębnami i śladami wokalnymi.

Room

Znane i cenione algorytmy Room firmy TC Electronic symulują szeroki wachlarz wirtualnych pomieszczeń o różnych rozmiarach i powierzchniach. Dzięki temu dodają życia materiałowi źródłowemu tworząc znakomity realizm i podkreślając charakter miksów.

Presety

M-One XL jest dostarczany razem z 200 presetami fabrycznymi pokrywającymi niemal wszystkie, nawet najbardziej wymyślne potrzeby. Ponadto istnieje możliwość zapisania 100 własnych ustawień w banku User. Jeśli zatem satysfakcjonuje Cię stworzone przed chwilą ustawienie, aby je zapisać wystarczy nacisnąć przycisk STORE. Jest to tak proste, że można zapomnieć, iż wykonujesz tak ważną czynność jak tworzenie własnych ustawień. Reasumując, M-One XL daje dostęp do wszystkich potrzebnych narzędzi do tworzenia wysokiej jakości efektów: modulacyjnych, korektorów, De-Esserów, kompresorów i wielu innych.

Pogłosy perkusyjne

Tworząc brzmienie zestawu perkusyjnego, lub w szczególności werbla, bardzo często okrasza się go pogłosem, co od lat jest standardem w produkcjach pop/rock. W studiu, gdzie warunki odsłuchu są znakomite zawsze jest wiele możliwości do wyboru. Niestety w przypadku nagłaśniania koncertów wygląda to zupełnie inaczej, ponieważ gęste ogony pogłosów zazwyczaj znikają w systemie PA. Z tego też powodu warto skorzystać z pogłosu typu Live, który dysponuje dokładnie takim poziomem ziarnistości, jaki jest potrzebny do uzyskania żądanego brzmienia. Algorytm Live fantastycznie sprawdza się zarówno w krótkich, żwawych pogłosach dla werbla, jak i w długich, 3-sekundowych ustawieniach balladowych okraszających tom-tomy.

Potężne głosy solowe

Potężne i dominujące wokale często uzyskuje się z pomocą dobrze dostrojonych algorytmów Hall z dodatkiem niewielkich opóźnień zaczerpniętych z efektów Delay. Połączenie tych dwóch efektów w perfekcyjnym miksie może być nie lada wyzwaniem. Fakt, że Delay powtarza kilkakrotnie sygnał pochodzący z nieokraszonego efektem źródła nawet w fazie opadania pogłosu sprawia, że opóźnienia i powtórzenia są odbierane jako oddzielny, niezależny efekt. Dzięki możliwości łączenia wewnętrznych bloków M-One XL szeregowo i równolegle można bez najmniejszych problemów wykorzystywać zarówno Delay z perfekcyjnie ustawionym tempem powtórzeń, jak i gęste pogłosy z niezależnymi wejściami, które będą przetwarzać zarówno sygnał źródłowy, jak i wytworzone przez Delay powtórzenia. Dzięki temu brzmienie obu efektów będzie znakomicie zintegrowane.

Poprawa brzmienia wokalu

Jednoczesne uzyskanie świeżego i czytelnego wokalu w warunkach koncertowych nie zawsze jest proste, bowiem podnoszenie jego poziomu z jednoczesnym zachowaniem całego pasma użytecznego często prowadzi do uzyskania pływającego wokalu, który nie integruje się z muzyką. Rozwiązanie tego problemu przyniesie algorytm Ambience dający gęste wczesne odbicia i krótki czas opadania pogłosu. Dzięki temu wokal zyska jasności i blasku bez kompromisów związanych z wycięciem części pasma użytecznego.



Dane Techniczne TC M-One XL:

Wejścia i wyjścia cyfrowe:

Złącza: RCA [S/PDIF]
Formaty: S/PDIF [24-bity], EIAJ CP-340, IEC 958
Dither wyjściowy: HPF/TPDF, 24/20/16/8 bitów
Częstotliwości próbkowania: 44,1 kHz, 48 kHz
Opóźnienia przetwarzania: 0,1 ms przy 48 kHz
Pasmo przenoszenia: DC [0 Hz] do 23,9 kHz ± 0,01 dB przy 48 kHz
Wejścia analogowe:

Złącza: XLR, symetryczne
Impedancja, symetryczna/niesymetryczna: 21/13 kOhm
Maks. poziom wejściowy: +24 dBu
Min. poziom wejściowy dla 0 dBFS: 0 dBu
Czułość przy zapasie 12 dB: 12 dBu do -12 dBu
Przetwarzanie A/D: 24-bity, 128-krotne nadpróbkowanie
Opóźnienia konwersji A/D: 0,70 ms / 0,65 ms przy 44,1 kHz / 48 kHz
Dynamika: typowo 100 dB, 22 Hz do 22 kHz
THD: typowo < -92 dB [0.0025 %] przy 1 kHz
Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0,1 dB
Przesłuch: < -95 dB, 20 Hz do 20 kHz
Wyjścia analogowe:

Złącza: XLR, symetryczne
Impedancja symetryczna/niesymetryczna: 40 Ohm
Maks. poziom wyjściowy: +20 dBu, symetryczny
Poziomy wyjściowe: symetryczne: 20/14/8/2 dBu, niesymetryczne: 14/8/2 dBu
Przetwarzanie D/A: 24-bitowe, 128-krotne nadpróbkowanie
Opóźnienia konwersji D/A: 0,68 ms / 0,63 ms przy 44.1 kHz / 48 kHz
Dynamika: typowo 104 dB, 20 Hz do 20 kHz
THD: typowo < -94 dB [0,002 %] przy 1 kHz, +20 dBu
Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0,5 dB
Przesłuch: typowo < -100 dB, 20 Hz do 20 kHz
EMC:

Zgodność: EN 55103-1 and EN 55103-2 FCC part 15, Class B, CISPR 22, Class B
Formaty: S/PDIF [24-bity], EIAJ CP-340, IEC 958
Bezpieczeństwo:

Certyfikaty: IEC 65, EN 60065, UL6500 and CSA E60065 CSA FILE #LR108093
Otoczenie:

Temperatura otoczenia podczas pracy: 0° C do 50° C
Temperatura przechowywania: -30° C do 70° C
Wilgotność: maks. 90% bez kondensacji
Sterowanie:

MIDI: In/Out/Thru: DIN 5 Pin
Pedał: jack 1/4 cala
Ogólne:

Wykończenie: anodyzowane aluminium, przód wzmocniony i malowany, stalowe chassis
Wyświetlacz: 23 znaki / 280 ikon, LCD
Wymiary: szerokość 483 mm x wysokość 44 mm x głębokość 195 mm [rack 19 cali, 1U]
Ciężar: 1,85 kg
Zasilanie: 100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz [wybór automatyczny]
Pobór mocy: <15 W
Gwarancja: 1 rok

[img:1]
Procesory dynamiki

Gdzie kupić?

ATC Loudspeakers ATC Loudspeakers atcloudspeakers.co.uk

Dystrybucja w Polsce:

adres:
Jeziorki 86a 02-863 Warszawa

Sklepy muzyczne > ATC Loudspeakers rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz