L-Acoustics L Series: Przełomowa koncepcja dźwięku koncertowego

W zeszłym tygodniu, na prywatnej imprezie w Hollywood Bowl, firma L-Acoustics zaprezentowała nową serię L z opatentowaną technologią Progressive Ultra-Dense Line Source (PULS). Od teraz L Series oznacza najwyższą moc, kontrolę i spójność w projektowaniu systemów liniowych.

menu: elementy systemu I wydajność i moc I środowisko I montaż  I  opinie  I  dostępność

L-Acoustics L Series w skrócie:

  • Nowy system nagłośnienia wyrównany liniowo, składający się z dwóch modułów L2 oraz L2D
  • Jeden element L2 lub L2D zapewnia taki sam kontur jak cztery elementy K2 w klastrze, będąc jednocześnie o 46% mniejszym i 40% lżejszym
  • niezrównana spójność w obszarze widowni i lepsze tłumienie poza obszarem nagłaśnianym
  • Każdy element zawiera osiem 3-calowych przetworników wysokotonowych i osiem 10-calowych przetworników niskotonowych, uzupełnionych czterema 12-calowymi przetwornikami umieszczonymi z boku
  • kierunkowość: 70° lub 110° symetrycznie lub 90° asymetrycznie po obu stronach
  • nowy, touringowy wzmacniacz z processingiem o wysokiej rozdzielczości LA7.16, z obsługą sieci AVB/Milan, o mocy ponad 60 000 watów w obudowie 9U
  • nowy Clamp1000, który może przenosić do czterech L2/L2D.

  • Więcej o systemach koncertowych w dziale NAGŁOŚNIENIE

 

[img:1]
Od lewej: L-Acoustics L2 i L2D

 

Firma L-Acoustics wprowadziła koncepcję systemów liniowych w latach 90. ubiegłego stulecia, a trzy dekady później ta technologia nadal jest standardem na koncertach i innych wydarzeniach live na całym świecie.

 

Seria L to przełomowa koncepcja dźwięku koncertowego, która jest możliwa dzięki zwieńczeniu 30 lat intensywnych prac badawczo-rozwojowych w zakresie modelowania programowego, technologii głośników i elektroniki. Kiedy przeanalizowaliśmy setki projektów wykorzystujących układy źródeł liniowych we wszystkich miejscach i lokalizacjach, zdaliśmy sobie sprawę, że większość geometrii widowni ma podobny układ. Doprowadziło to do wniosku, że stały element z predefiniowanymi progresywnymi kątami zapewni niewiarygodny wzrost jakości, wydajności i trwałości.

Germain Simon - Dyrektor ds. zarządzania produktem w dziale systemów głośnikowych L-Acoustics

 

Elementy systemu L-Acoustics L Series

Seria L składa się z dwóch elementów zaprojektowanych do pracy razem lub osobno: L2 (na górze) i L2D (na dole grona). Jeden element L2 lub L2D zapewnia taki sam kontur jak cztery elementy K2 w klastrze, będąc jednocześnie o 46% mniejszym i 40% lżejszym. Korzyści audio z serii L obejmują wiodący w branży SPL na rozmiar (zarówno na jednostkę długości grona, jego wagi, jak i powierzchni czołowej, tj. dB/m, dB/kg i dB/m2), niezrównaną spójność w obszarze widowni i lepsze tłumienie poza obszarem nagłaśnianym. Wraz z zaletami audio, seria L rewolucjonizuje wdrażanie dzięki mniejszej, lżejszej formie, która zajmuje mniej miejsca w transporcie i wymaga mniejszej liczby elementów, zmniejszając liczbę czynności potrzebnych do załadunku i rozładunku.

Gęstość mocy nowej serii L jest niespotykana. Każdy element zawiera osiem 3-calowych przetworników wysokotonowych i osiem 10-calowych przetworników niskotonowych, uzupełnionych czterema 12-calowymi przetwornikami umieszczonymi z boku, z przednim i tylnym wyjściem, aby zapewnić wydajne, bardzo precyzyjne pokrycie szerokopasmowe z możliwością wyboru dyspersji kardioidalnej lub superkardioidalnej.

 

[img:10]

 

Seria L jest również wyposażona w technologię L-Acoustics Panflex, która zapewnia projektantom systemów szybki dostęp do czterech horyzontalnych wzorców kierunkowości: 70° lub 110° symetrycznie lub 90° asymetrycznie po obu stronach. Każdy element L2 zawiera cztery moduły Panflex, podczas gdy L2D zawiera dwa moduły Panflex na górnych elementach i dwa stałe L-Fins zmieniające sukcesywnie dyspersję od 110° do 140° na dolnych elementach.

 

[img:2]

Jaka jest wydajność i moc systemu L

Wydajność operacyjna serii L wynika z jej budowy. Brak kątów między elementami, bezbolcowy system mocowania z automatyczną blokadą i pojedyncze złącze kablowe drastycznie zmniejszają powtarzalne czynności montażu i demontażu. Tworzy to środowisko konfiguracyjne, które zmniejsza liczbę błędów i prowadzi do oszałamiającego trzykrotnego skrócenia czasu montażu/demontażu w porównaniu z podobną konfiguracją K2 lub do pięciu razy szybciej niż Kara II.

 

[img:3]

Moc

Aby zwiększyć wydajność systemu, seria L jest napędzana przez nowy, touringowy wzmacniacz z processingiem o wysokiej rozdzielczości LA7.16, który obsługuje L2 i L2D z 16 kanałami wzmocnienia i przetwarzania o dużej mocy. LA7.16 jest dostarczany w nowy racku LA-RAK III, oferującym 48 kanałów wzmocnienia, z obsługą sieci AVB/Milan, o mocy ponad 60 000 watów w obudowie 9U. Wykorzystując możliwości wzmacniaczy LA7.16 i zaawansowane narzędzia Autosolver, zasięg i pokrycie serii L może być doskonale modulowane, aby osiągnąć wyniki niemożliwe do osiągnięcia w przypadku tradycyjnej technologii liniowej.

 

[img:4]

Design a środowisko

Wdrożenie serii L ma też niebagatelny wpływ na środowisko. Począwszy od oszczędności materiałowych: 56% mniej farby, 30% mniej drewna i 60% mniej stali, po transportowe: 30% mniejszej objętości i 25% mniejszej wadze w porównaniu z równoważnym układem źródeł liniowych, za czym idzie mniejsze zużycie paliwa.

 

[img:5]

Elementy montażowe

Wraz z serią L, L-Acoustics wprowadza również nowy Clamp1000, który może przenosić do czterech L2/L2D. Może być również używany z Kara II, K3 lub K2, obsługując do 16 K2. Używając Clamp1000, użytkownicy mogą obracać grono z ziemi, istotnie oszczędzając czas montażu i liczbę potrzebnych wyciągarek.

 

Opinie 

 

Team składający się z zestawów L Series, Clamp1000 i LA7.16, z najlepszą na rynku wydajnością, wraz z zaawansowanym przetwarzaniem Autofilter, sprawi, że aplikacje audio z technologią L-ISA będą szybsze, łatwiejsze i bardziej przyjazne dla budżetu. Korzyści te rozciągają się również na tradycyjne projekty stereo, w których presja tworzenia wysokiej jakości dźwięku przy mniejszej liczbie osób i krótszym czasie jest zawsze obecna.

Germain Simon - Dyrektor ds. zarządzania produktem w dziale systemów głośnikowych L-Acoustics

 

[img:6]



W styczniu tego roku firma L-Acoustics rozpoczęła kompleksową fazę pilotażową serii L z partnerami Britannia Row i Solotech. Od kwietnia do października program pilotażowy będzie stopniowo obejmował sześciu wiodących certyfikowanych partnerów na całym świecie: PRG i Solotech w obu Amerykach, Britannia Row/Clair Global i Novelty Group w regionie EMEA oraz Tokyo Sanko i Winly w regionie APAC. Ponadto firma L-Acoustics wdrożyła L2 i L2D na Coachella Music and Arts Festival oraz Stagecoach w Kalifornii przy wsparciu RAT Sound i AEG Presents.

 

Mieliśmy zaszczyt być pierwszymi na świecie, którzy wdrożyli serię L w lutym podczas gali BRIT Awards 2023. Cały proces przebiegł bezproblemowo, od wstępnego szkolenia i przygotowania magazynu po wdrożenie systemu w O2 Arena.

Lez Dwight - Dyrektor Britannia Row Productions

 

[img:7]

 

L-Acoustics jest naszym długoterminowym partnerem i jesteśmy bardzo dumni z tego, że jesteśmy pierwszą firmą, która pilotowała serię L podczas trasy koncertowej z Helene Fischer, dla której zapewniamy dźwięk, oświetlenie i wideo.

John Probyn - Solotech

 

[img:8]

Dostępność serii L  

Seria L będzie prezentowana na targach Prolight + Sound na stoisku C06 w hali 11.0 oraz na targach Infocomm. Dostawa pierwszych systemów L Series planowana jest na jesień 2023 roku.

 

[img:9]
 
Systemy liniowe Kolumny i głośniki

Gdzie kupić?

L-Acoustics L-Acoustics www.l-acoustics.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz